Powiat chrzanowski

Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze
2018-11-14 11:27
Konkurs Wiedzy o Powiecie Chrzanowskim - III edycja

13 listopada z okazji Święta Niepodległości odbyła się trzecia edycja konkursu wiedzy o powiecie chrzanowskim. Uczniowie spotkali się w Powiatowym Centrum Kształcenia Ustawicznego w Chrzanowie. Konkurs miał na celu rozpowszechnianie wiedzy o powiecie chrzanowskim wśród uczniów szkół ponadpodstawowych powiatu chrzanowskiego. Wzięło w nim udział 30 uczniów ze szkół prowadzonych przez Powiat Chrzanowski.

Konkurs zorganizował Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Chrzanowie.

Laureaci:

I Miejsce (tablet) - Monika Pająk - II LO w Chrzanowie

II Miejsce (tablet) - Krzysztof Walaszek - PCE Chrzanów

III Miejsce (słuchawki) - Patrycja Bukowska - II LO w Chrzanowie

2018-11-13 06:55
Uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości
w Zespole Szkół Techniczno - Usługowych w Trzebini

Dzień 9 listopada 2018 roku, w Zespole Szkół Techniczno-Usługowych w Trzebini stał się dopełnieniem szkolnych uroczystości związanych z obchodami Narodowego Święta Niepodległości. Celem upamiętnienia Niepodległej odsłonięty został okazały obelisk. Na pamiątkę wiecznego trwania życia, narodu i państwa posadziliśmy dąb. Obok zakopaliśmy Kapsułę Czasu z przesłaniem dla nowych pokoleń Polaków wraz z życzeniami dla Niepodległej od społeczności ZSTU. Wręczono nagrody dla uczestników konkursów, turniejów, których przewodnim tematem stała się Niepodległa. Na koniec odśpiewaliśmy uroczyście hymn, włączając się w ogólnopolską akcję „Rekord dla Niepodległej”.

DSCPDC_0001_BUR 636776888719533818.JPG

DSC_0008_BURST2 636776888590938722.JPG

DSC_0102 636776888654845790.JPG
2018-11-08 07:58
Życzymy, by naród polski mógł nieustannie cieszyć się otrzymanym przez starsze pokolenia darem wolności, budując szczęśliwą przyszłość ojczyzny w jedności osadzonej na duchowym dziedzictwie przodków i na bratniej miłości.

logo niepodlegl 636772604722245538.jpg
2018-11-08 07:36
Regulamin 636772593962780372.jpg
2018-10-26 10:39
Nagroda Ministra Edukacji Narodowej dla dyrektora
Zespołu Szkół Ekonomiczno-Chemicznych w Trzebini!

Renata Bębenek, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomiczno-Chemicznych  w Trzebini otrzymała nagrodę Ministra Edukacji Narodowej w uznaniu szczególnych zasług w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Serdecznie gratulujemy!

20181025_113417 636761471544948325.jpg
2018-10-24 12:58
10 urodziny Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Chrzanowie

Podczas posiedzenia Rady Powiatu Chrzanowskiego starosta Janusz Szczęśniak pogratulował Małgorzacie Bigaj, dyrektorowi PCKU, które w tym roku świętuje dziesiąte urodziny.

dsc01896_17 636759826094175935.jpg

1441 636759826186052699.jpg
2018-10-18 12:14
Dla Niepodległej – Dzień Papieski w ZSTU

16 października 2018 roku to dzień 40 Rocznicy wyboru Jana Pawła II na Stolicę Piotrową w   Rzymie.Obchodzony w tym roku Dzień Papieski pod hasłem „Promieniowanie ojcostwa” wpisuje się w obchody 100 Rocznicy odzyskania Niepodległości przez Polskę, zwłaszcza w wymiarze Papieża Polaka, wielkiego patrioty, który rozsławił imię naszej Ojczyzny na całym świecie. W tym dniu uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Trzebini zgromadzili się przy dębie i obelisku Jana Pawła II przed szkołą, aby uczcić pamięć Świętego Biskupa Rzymu i naszego rodaka. Dąb został zasadzony w 2011 roku, w roku beatyfikacji Papieża. Natomiast obelisk, ufundowany przez pana Zbigniewa Pogodę, byłego nauczyciela ZSTU, został umieszczony przed szkołą trzy lata później, w roku kanonizacji Jana Pawła II. Zebrani na uroczystości wspólnie odśpiewali „Barkę” i zapalili znicze.

zdj2 636754615829172440.jpg
2018-10-12 10:10
KARTKA 636749358066213790.jpg
2018-10-01 12:35
Zaproszenie 06. 636739948181145856.jpg
2018-10-01 07:40
Od Wisły po Dźwinę. Wyjazd edukacyjny na Litwę i Łotwę

Uczniowie Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Trzebini: Andżelika Porczak, Adrian Porczak, Jakub Oratowski i Dominik Zaczyk, jako laureaci I stopnia ogólnopolskiego konkursu Sprzączki i guziki z orzełkiem ze rdzy…, zwiedzili Litwę i Łotwę.

Rozpoczęliśmy niezwykłą podróż w czasie… .
Niepodległa Polska obroniła się pod Radzyminem koło Warszawy, w tym właśnie miejscu zostały przybliżone nam wydarzenia z Bitwy Warszawskiej. Mijając piękne okolice puszczy augustowskiej, w Gibach, zapaliliśmy znicze przy symbolicznej mogile zbrodni sowieckiej na Polakach, zwanej Małym Katyniem. W Sejnach, niewielkim granicznym miasteczku, poznaliśmy historię zwycięskiej insurekcji z roku 1919 oraz historię cudownej figury Matki Boskiej Sejneńskiej.

Po przekroczeniu granicy, na Litwie, w Kopciowie, zapaliliśmy znicze na grobie pułkownika wojska polskiego z powstania listopadowego - Emilii Plater, a przy jej pomniku został nam odczytany wiersz Adama Mickiewicza „Śmierć Pułkownika”.
Wilno, cudowne urokliwe miasto, kolejny etap naszej wędrówki. Z góry Trzykrzyskiej podziwialiśmy jego panoramę. Zwiedziliśmy główne zabytki: barokową białą perłę, kościół św. Piotra i Pawła na Antokolu, nekropolię narodową - cmentarz na Rossie, gdzie przy grobie matki Józefa Piłsudskiego zapaliliśmy znicze. Pochyliliśmy głowy nad grobem żołnierza nieznanego poległego w wojnie 1919-20 i to był kolejny wzruszający moment, chwila  na refleksję nad Niepodległą.

„Panno Święta co w Ostrej świecisz bramie…” pisał Adam Mickiewicz, to przed jej obliczem uczestniczyliśmy w Eucharystii... trudno opisać wrażenia. Cerkiew Świętego Ducha, świątynia Bazylianów z celą Konrada – bohatera Dziadów, Katedra św. Stanisława, Uniwersytet Wileński, kościół św. Anny i wiele innych miejsc – Wilno nas urzekło, zachwyciło...
W Podgrodziu, w polskim gimnazjum Żejmana, tamtejsza młodzież i dzieci przywitały nas śpiewem polskich pieśni i tańcami narodowymi, brawom nie było końca. W uroczystej atmosferze odbyło się podsumowanie konkursu. Laureaci I stopnia zostali nagrodzeni dyplomami.
Wiemy, że Józef Piłsudski urodził się na ziemi litewskiej, zatem odwiedziliśmy ją. Zatrzymaliśmy się w niewielkiej wiosce Żułowo. Na miejscu, gdzie stał dwór, w którym przyszedł na świat  Marszałek, obok Dębu Pamięci, powiewa flaga biało-czerwona – wspaniały widok… . W Powiewiórce, w małym drewnianym kościółku, miał miejsce chrzest małego Ziuka. Uczestniczyliśmy tam w uroczystej mszy świętej.
W Duksztach, ponownie był czas na refleksję. Minutą ciszy oraz modlitwą na cmentarzu, uczciliśmy żołnierzy wojska polskiego, którzy na zawsze spoczęli tam walcząc o wolną Polskę  w latach 1919-20.

Łotwa przywitała nas pięknym, zachodzącym słońcem. W jego blasku zwiedzaliśmy  Dynenburg, miasto wyzwolone przez Wojsko Polskie z rąk bolszewików w styczniu 1920 roku. Ważnym dla Polaków miejscem na Łotwie jest Kircholm (Salaspils), tu przecież  miała miejsce wiktoria   hetmana Jana Karola Chodkiewicza nad wojskami szwedzkimi.
Stolica Łotwy - Ryga zachwyciła nas szlakiem architektury secesyjnej: starówką, budynkami sakralnymi, czy Domem Bractwa Czarnogłowych, gdzie został podpisany traktat kończący wojnę polsko-bolszewicką w marcu 1921 roku. To był symboliczny punkt kulminacyjny naszego wyjazdu.

W tym pięknym mieście na północy Europy czuliśmy aurę południa, coś niepowtarzalnego szczególnie dla Dominika, którego przodkowie mieszkali w Rydze i zostali po wojnie stąd wysiedleni. Dla niego to była również podróż śladem swojej rodziny. Dominik, oprócz wrażeń, przywiózł do domu  łotewski chleb pieczony na tataraku. Sam smak…, dla jego babci był to powrót do chwil z dzieciństwa… .
Przemierzając historyczną trasę laudańską, w Podrzeziu, zwiedziliśmy jedyne na świecie Muzeum Powstania Styczniowego mieszczące się w XIX wiecznym dworze Szylinga. A  w małej urokliwej miejscowości Szetejnie, chodziliśmy po parku wzdłuż rzeki Niewieża, gdzie urodził się nasz poeta Czesław Miłosz.
Na litewskiej ziemi odkrywaliśmy ślady z Potopu Henryka Sienkiewicza. Byliśmy w Kiejdanach, w Upitach, gdzie  na kartach powieści, w urokliwym kościółku zrehabilitowany został Andrzej Kmicic.

Kowno, kolejny etap naszej drogi po kresach, niegdyś stolica Litwy, malownicze miejsce położone nad rzekami Niemen i Wilia. Tam podziwialiśmy zachwycające zabytki: średniowieczny zamek, rynek, ratusz. Miasto jest pełne śladów naszego wieszcza Adama Mickiewicza.
Podwileńskie Troki były ostatnim punktem wyjazdu edukacyjnego, a rejs statkiem po jeziorze Galwe, wokół zamku zbudowanego przez Wielkiego Księcia Litewskiego Witolda, dostarczył  nam wiele wrażeń.
W drodze powrotnej, już w Polsce, zatrzymaliśmy się w Suchowoli, gdzie urodził się ksiądz Jerzy Popiełuszko. W dniu jego urodzin, pod  pomnikiem wspólnie modliliśmy się za naszą Ojczyznę.

Miejsca, które odwiedziliśmy łączy wspólna historia, pełne są polskich śladów, o których należy wiedzieć i pamiętać. Trzeba zapalić znicz, odmówić modlitwę, zadumać się, nie tylko zachwycać...
Zawarte przyjaźnie, wspólne chwile, niezapomniane miejsca, to wszystko pozostanie z nami na długo… .