WPIS DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH
Opis sprawy/zadania
Osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.
Kogo dotyczy
Osób fizycznych i prawnych, które chcą prowadzić szkołę lub placówkę niepubliczną.
Wymagane dokumenty
1. zgłoszenie do ewidencji wzór zgłoszenia do pobrania tutaj
2. informacja osoby prowadzącej o warunkach lokalowych zapewniających: - możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,- możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu (w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe),
- możliwość realizacji innych zadań statutowych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;
3. statut szkoły lub placówki;
4. dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
5. zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności)
6. pozytywna opinia kuratora oświaty o spełnianiu przez niepubliczną szkołę wymagań określonych w art. 7 ust. 3 cytowanej ustawy (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności)
7. opinia ministra właściwego do spraw zdrowia (w przypadku szkoły medycznej).
8. dane niezbędne do wpisania szkoły placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635 z późn. zm.).
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych, ul. Kwiatowa 1a, II piętro, pok. 215
tel. (44) 741 49 58
Katarzyna Sałaj – podinspektor
e-mail: oswiata@opocznopowiat.pl
Miejsce składania dokumentów
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Opocznie ul. Kwiatowa 1a
godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek 7.30 - 15.30,
wtorek 8.30 – 17.30 piątek 7.30 - 14.30
Termin załatwienia sprawy
Wpisu do ewidencji dokonuje się w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
Podstawa prawna
Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji przysługuje odwołanie do Łódzkiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Starosty Opoczyńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Uwagi i dodatkowe informacje
Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi, który dokonał wpisu do ewidencji, w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji