Uruchamianie Nowych Kierunków Kształcenia
Zgodnie z zapisem art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, ustala zawody w których kształci szkoła, w porozumieniu z organem prowadzącym, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy co do zgodności z potrzebami rynku pracy.
Aby utworzyć nowe kierunki kształcenia zawodowego należy:
1. sprawdzić czy proponowany zawód lub zawody, w których ma kształcić szkoła są zgodne z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego,
2. przeanalizować możliwości prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizacji praktycznej nauki zawodu i zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki,
3. uzyskać pozytywną opinię powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy w sprawie kierunków, których uruchomienie szkoła proponuje,
Procedura opiniowania nowych kierunków kształcenia przez Wojewódzką Radę Rynku Pracy w Łodzi:
- dyrektor szkoły występuje z wnioskiem o zaopiniowanie przez Wojewódzką Radę Rynku Pracy nowych kierunków kształcenia,
- wniosek musi zawierać następujące załączniki:
- opinię Starostwa Powiatowego w Opocznie,
- opinię Powiatowej Rady Rynku Pracy w Opocznie,
- uzupełnioną ankietę, której wzór znajduje się na stronie internetowej www.wup.lodz.pl w zakładce Wojewódzka Rada Rynku Pracy w Łodzi
- kompletny wniosek powinien zostać złożony do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi.
Na posiedzenia Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy kierowane będą wnioski które wpłynęły przynajmniej trzy tygodnie przed planowaną Radą.
Informacje o terminach posiedzenia Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Łodzi dostępne są na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi www.wup.lodz.pl
4. Powstanie nowego zawodu lub zawodów, w których szkoła będzie kształcić należy uzgodnić z organem prowadzącym. W tym celu należy złożyć wniosek do Zarządu Powiatu Opoczyńskiego wraz z kopią opinii Powiatowej i Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy. Wniosek o uruchomienie nowych kierunków kształcenia powinien zawierać uzasadnienie zasadności i możliwości kształcenia w danym kierunku.