modyfikacja 16.11.2016 11:33 | odsłon 6403
PPPP logo.JPG            Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Tarnowie

poradnia6.jpg

ul. Krzyska 17A

33-100 Tarnów
tel. (0-14) 627-27-07
fax. (0-14) 627-29-59
strona internetowa: www.pppptarnow.pl
e-mail: pppp.tarnow@powiat.tarnow.pl
ePuap:/pppptarnow/SkrytkaESP
NIP: 873-28-59-884
REGON: 851814608
nr konta: 84 1240 5194 1111 0000 5247 4808

Dyrektor - dr Renata Smoleń
 

         Dyrektor PPPP2.JPG             
                                                                                     

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowie działa od 2001r na mocy:
- Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 ze zm.)
- Uchwały Rady Powiatu Tarnowskiego Nr XX/226/2000 z dnia 28 grudnia 2000 r.
- Uchwały Rady Powiatu Tarnowskiego Nr XV/178/2004 z dnia 23 listopada 2004 r.
Siedziba Poradni znajduje się w Tarnowie przy ul. Krzyskiej 17a. Obszar działania Poradni stanowi 16 gmin Powiatu Tarnowskiego podzielonych pomiędzy Poradnię w Tarnowie oraz trzy filie w Tuchowie, Wojniczu i w Żabnie.

PPPP w Tarnowie obsługuje gminy: Tarnów, Lisia Góra, Pleśna, Radłów, Skrzyszów, Wierzchosławice, Ryglice (Zalasowa, Lubcza, Wola Lubecka).
PPPP filia w Tuchowie obsługuje gminy: Tuchów, Ciężkowice, Gromnik, Rzepiennik Strzyżewski, Szerzyny, Ryglice (Ryglice, Bistuszowa, Joniny, Kowalowa).
PPPP filia w Żabnie obsługuje gminy: Żabno i Wietrzychowice.
PPPP filia w Wojniczu obsługuje gminy: Wojnicz i Zakliczyn.

W rejonie działania Poradni znajduje się 305 placówek.
Misją  Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej  w Tarnowie jest:  pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom (opiekunom) i nauczycielom, potrzebującym wsparcia i poszukującym dróg w samorozwoju proponujemy indywidualne podejście oraz pomoc poprzez wnikliwą psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną, wsparcie dla rodziców i nauczycieli w działaniach wychowawczych oraz pomoc w minimalizowaniu nieharmonijności rozwojowych dzieci. Mając na celu realizację misji Poradni proponujemy m.in.:
• badania diagnostyczne: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne,
• doradztwo psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne dla młodzieży, rodziców, nauczycieli,
• specjalistyczną diagnozę kierunku kształcenia ponadgimnazjalnego i wyboru zawodu dla uczniów klas II i III 
   gimnazjum oraz klas III szkół ponadgimnazjalnych,
• warsztaty dla uczniów
• zajęcia informacyjno-warsztatowe dla nauczycieli i rodziców
• prelekcje dla rodziców
• indywidualną terapię: logopedyczną, pedagogiczną, psychologiczną
• terapię metodą EEGBIOFEEDBACK.

Poradnia wydaje opinie w sprawie:
• wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku
  szkolnego;
• pozostawienia ucznia klasy I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie;
• objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
• dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych
  i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności
  w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;

• objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu;
• objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce;
• zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego;
• udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
• przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
• przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego,
   liceum profilowanego i technikum, a także klasy policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami
   zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;
• przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami
  w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,
  egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu
  potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb
  psychofizycznych ucznia lub absolwenta;

• innych niż wyżej wymienione, określonych odrębnymi przepisami, zgodnych z wnioskiem rodzica (prawnego
   opiekuna).


Opinię wydaje się na pisemny wniosek rodziców dziecka. Na wniosek lub za zgodą rodziców dziecka Poradnia przekazuje kopię opinii placówce, do której uczęszcza dziecko.
W Poradni działa Zespół Orzekający, który wydaje:
1. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi,
    wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-
    wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

2. orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie
    utrudnia uczęszczanie do szkoły,

3. opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki
    w szkole.





 
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze