modyfikacja 21.03.2014 12:13 | odsłon 1548
IMG_0422.JPG  IMG_0515.JPG IMG_0654.JPG IMG_0488.JPGIMG_0456.JPG

Galeria zdjęć z zakończenia projektu 
 
Projektem „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Kielce” objętych było 28 szkół podstawowych z Gminy Kielce. Realizacja projektu to okres: od 01.09.2011 r. do 28.06.2013 r. 


Celem głównym projektu było wyeliminowanie barier u 2283 uczniów (w tym 1099 dziewczynek) oraz rozszerzenie umiejętności u 1489 uczniów szczególnie uzdolnionych (w tym 777 dziewczynek).

 

W ramach projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” zostały sfinansowane:

 a) Zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a w szczególności:

-zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;

-zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;

-zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;

-zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;

-gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;

-specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;

-zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np.: prowadzenie obserwacji przyrodniczych).


  b) Doposażenie bazy dydaktycznej szkół w materiały dydaktyczne, wynikające z procesu indywidualizacji oraz w specjalistyczny sprzęt (np.: specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej) odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć


Szkoły biorące udział w Projekcie

   Szkoła Podstawowa Nr 1  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 2  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 4  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 5 w ZSO Nr 28  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 7 w ZSO Nr 29  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 8  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 9 w ZSO Nr 26  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 11 w ZSO               Integracyjnych Nr 4  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 12 w ZSO Nr 5  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 13 w ZSO nr 27  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 14 w ZSO Nr 17     Specjalnych  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 15 w ZSO Nr 6  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 18  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 19  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 20 w ZSO Nr 8  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 22 w ZSO Nr 10  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 23 w ZSO Nr 11  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 24 w ZSO Nr 12  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 25  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 27  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 28  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 29  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 31 w ZSO Nr 15  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 32 w ZSO Nr 16  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 33  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 34  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 36 w SOSW Nr 2  

więcej

 

 Szkoła Podstawowa Nr 37 w ZPSW  

więcej


Monitoring

W celu zapewnienia prawidłowej, rzetelnej i sprawnej realizacji projektu pn: ”Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Kielce” monitoringiem projektu zajmują się:

 

1.      Kierownik Referatu Edukacji w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Kielce, pełniący rolę Koordynatora projektu;

2.      Nauczyciele szkół podstawowych, pełniący funkcję Koordynatora projektu poszczególnych szkół podstawowych;

3.      Zespół projektowy, mieszczący się w referacie edukacji w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Kielce.


 

CELE MONITORINGU

 

Zgodnie z wytycznymi POKL, Gmina Kielce ma obowiązek monitoringu projektu pn: „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Kielce” w celu zapewnienia zgodności realizacji projektu z założeniami  i zatwierdzonymi we wniosku o dofinansowanie celami, tj:

1. Celem głównym projektu jest wyeliminowanie barier u 2283 uczniów/uczennic oraz rozszerzenie umiejętności u 1489 uczniów/uczennic szczególnie uzdolnionych w kontekście Procesu Edukacji w 28 szkołach podstawowych Gminy Kielce.

2. Celami szczegółowymi są:

1) Zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno – wychowawczo – profilaktycznej, zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjno rozwojowymi, w okresie do końca realizacji projektu.

2) Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez doposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne.

3) Zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia udzielonego 3772 uczniom (1876 dziewczynek 1896 chłopców) odpowiednio do rozpoznanych potrzeb w ciągu 4 semestrów (2011-2013r).

4) Zminimalizowanie barier u 60% (z 2283 uczniów 1099 dziewczynek, 1184 chłopców) uczniów i uczennic, u których zdiagnozowane zostały specyficzne trudności w nauce oraz specjalistyczne potrzeby edukacyjne oraz rozszerzenie umiejętności u 60% (z 1489 uczniów 777 dziewczynek. 712 chłopców) uczniów i uczennic, u których zaobserwowano szczególne umiejętności.

 

 

REALIZACJA MONITORINGU

 

Osoby  zajmujące się monitoringiem projektu pn: „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Kielce” kontrolują czy realizacja zajęć dodatkowych przynosi zaplanowane rezultaty oraz czy rezultaty te prowadzą do osiągnięcia celów, a przede wszystkim monitorują wskaźniki określone we wniosku o dofinansowanie, takie jak:

1. Liczba szkół podstawowych z Gminy Kielce, które wzięły udział w programie indywidualizacji nauczania w klasach I-III.

2. Liczba uczniów 28 szkół podstawowych z Gminy Kielce objętych działaniami projektowymi.

3. Liczba dzieci, które uczestniczą w zaplanowanych w projekcie zajęciach dydaktycznych.

4. Liczba godzin przeznaczonych na zajęcia dodatkowe w 28 szkołach podstawowych Gminy Kielce.

5. Liczba szkół, które doposażyły swoją bazę dydaktyczną .

6. Liczba dzieci uczestniczących w projekcie, które skorzystają z zakupionych pomocy dydaktycznych.

7. Liczba dzieci, u których złagodzone zostały zdiagnozowane bariery w dostępie do edukacji.

8. Liczba dzieci, u których zaobserwowano rozbudzenie zainteresowań i doskonalenie już nabytych umiejętności.

 

 

Monitoring projektu pn: „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III szkół podstawowych w Gminie Kielce”, został podzielony na dwa obszary:

1.Monitoring rzeczowy obejmujący następujące czynności:

   ·  kontrolę zajęć pod kątem zgodności z harmonogramem,

   ·  analizę liczby dzieci uczestniczących w projekcie z podziałem na chłopców i dziewczynki,

   ·  badanie wzrostu umiejętności u dzieci ze zdiagnozowanymi trudnościami oraz analizowanie postępów dzieci szczególnie uzdolnionych,

   ·  kontrolę rachunków wystawianych przez wykonawców pod kątem poprawnej liczby przeprowadzonych godzin,

   ·  analizę sprawozdań kwartalnych pod kątem zgodności z programem zajęć.

 

2.Monitoring finansowy obejmujący następujące czynności:

    · kontrolę wydatków pod kątem ich kwalifikowalności,

    · kontrolę zgodności wydatków z harmonogramem,

    · kontrolę wydatków pod kątem źródła finansowania.

 

 

NARZĘDZIA MONITORINGOWE

 

Dla skutecznego funkcjonowania projektu i jego monitoringu Gmina Kielce wykorzystuje narzędzia, które służą do zbierania i analizy informacji. Są to wszelkiego rodzaju dokumenty, ankiety i arkusze, które umożliwiają pomiar postępu rzeczowego i finansowego.

1. Narzędzia monitoringu rzeczowego:

     ·  dzienniki zajęć,

     ·  karty czasu pracy,

     ·  harmonogramy semestralne,

     ·  ankiety,

     ·  arkusze obserwacji zajęć,

     ·  arkusze  realizacji projektu.

 

2. Narzędzia monitoringu finansowego:

     ·  rachunki (składane raz w miesiącu przez wykonawców),

     ·  harmonogram płatności,

     ·  faktury i rachunki.


Ewaluacja

Cele ewaluacji:
 

• Pogłębiona, refleksyjna ocena skali i jakości realizacji zaplanowanych celów, osiągniętych rezultatów i produktów oraz skuteczności projektowych działań
• Sygnalizowanie pojawiających się problemów, dostarczanie wniosków (ewaluacja formatywna)
• Doskonalenie realizacji projektu
• Wskazanie mocnych i słabych stron projektu
• Formowanie wniosków końcowych (ewaluacja sumująca) 

 

Odbiorcy (podmioty) ewaluacji:
 

• Ministerstwo Edukacji Narodowej
• Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego
• Gmina Kielce (projektodawca)
• Dyrektorzy szkół uczestniczących w projekcie
• Zespół zarządzający projektem
• Uczestnicy projektu (beneficjenci ostateczni - uczniowie, ich rodzice/opiekunowie)

 

Obszary ewaluacji:
 

• Promocja
• Realizacja działań projektowych
• Rezultaty, cele, produkty

 

Raporty ewaluacji:
 

• Raporty okresowe (ewaluacja formatywna, po każdym semestrze realizacji)
• Raport końcowy (ewaluacja sumująca)



Plan ewaluacji


Raport z ewaluacji


Raport ewaluacji 2011-2013


Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze