modyfikacja 06.05.2021 10:32 | odsłon 2393

WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI


Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu zgodnie z artykułem 169 ustawy Prawo oświatowe w przypadkach:


1. 1) niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,


2) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,


3) stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki lub organu prowadzącego tę szkołę lub placówkę jest niezgodna z przepisami ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, wydanych na ich podstawie rozporządzeń lub statutem, w szczególności:


a) nie jest wypełnione zobowiązanie, o którym mowa w art. 168  zgłoszenie szkoły i placówki niepublicznej do odpowiedniej ewidencji ust. 4 pkt 6, albo


b) nie sa spełnione warunki funkcjonowania szkoły określone zgodnie z art. 178 nadanie uprawnień szkoły publicznej szkole niespełniającej wymogów określonych w ustawie ust. 4 -  jeżeli szkoła lub placówka lub osoba prowadząca szkołę lub placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do polecenia organu sprawującego nadzór pedagogiczny, o którym mowa w art. 180  nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami niepublicznymi ust. 2;


4) dokonania wpisu z naruszeniem prawa,


5) zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę przez okres dłuższy niż 3 miesiące,


2. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki. (art. 169 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe).


LIKWIDACJA SZKOŁY/PLACÓWKI


Osoba prowadząca szkołę/placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego.


  1. W tym przypadku osoba prowadząca szkołę/placówkę jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji: rodziców uczniów, Starostę Grójeckiego, który dokonał wpisu do ewidencji.

  2. Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej szkoły przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.

  3. Po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji ulega wykreśleniu.

ODMOWA WPISU DO EWIDENCJI


Starosta Grójecki wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:


1) zgłoszenie nie zawiera danych wymienionych w art. 168 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe albo podane w nim dane są błędne i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie;


2) statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.



TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do ewidencji, decyzji o wykreśleniu wpisu z ewidencji służy prawo wniesienia odwołania do Mazowieckiego Kuratora Oświaty z zachowaniem terminów zgodnie z k.p.a.



OPŁATY

Postępowanie jest wolne od opłat administracyjnych i skarbowych.


DODATKOWE INFORMACJE


Wpis do ewidencji prowadzonej przez Starostę Grójeckiego uzyskują podmioty zakładające szkoły i placówki na terenie powiatu grójeckiego.


Prowadzenie niepublicznej szkoły nie jest działalnością gospodarczą. Nie wymaga zatem rejestracji w CEIDG. Niemniej w przypadku osób prawnych (spółka z o.o., spółka akcyjna) konieczne jest zarejestrowanie w Krajowym Rejestrze Sądowym.


Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika Wydziału Edukacji i Zdrowia (Aneta Pacholczak) I piętro, pok. 38.


Dokumenty powinny być: - oryginalne lub


- poświadczone notarialnie za zgodność z oryginałem lub


- poświadczone przez organ, który je wydał



Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze
Sygnatura Opis Data